Založ si blog

Princ na bielom koni a koxartróza

 

Hovorte si čo chcete, mne sa film Pretty wooman páči. Tá myšlienka, ako bohatý fešák zachraňuje dievča z ulice, je mi blízka. Aj ja som kedysi hral princa, čo bozkom zobudí Snehulienku, na doskách, ktoré znamenajú svet… aj keď len ten náš, okresný. Súdružka učiteľka si ma v deviatej triede základnej školy vybrala do tej úlohy, lebo- ako mi aj nedávno potvrdila jedna bývalá spolužiačka- všetkým babám  sa zo mňa podlamovali kolená. Kvôli mne dokonca režisérka vymenila aj princeznú, lebo protekčná dcérka pani riaditeľky mala zjavnú nadváhu a ja, vychudnutý pubertiak, som ju nevládal odniesť do zákulisia, ako to predpisoval scenár.  Keď mi prvýkrát nadšene skočila do náručia, skoro ma zlomila napoly. Inak sa mi ale nosenie princezien páčilo, hlavne ak mi pri tom čosi pekné pošepli do ucha…

Vždy som túžil byť princom na bielom koni. Zachraňovanie dievčat nielen z ulice mám v krvi. Hoci po mne pálili tie najkrajšie dievky z mesta, môj záchranársky komplex mi velil ujať sa takej, ktorú nikto nechcel. Túžil som schúliť si ju do náručia a ochrániť pred celým svetom.  Ten pohľad dievčenských očí mi bol odmenou nadovšetko. Všetci kamoši si klopkali na čelo. Nikdy som sa nepotreboval predvádzať pred nimi po boku nejakej sexbomby, nikdy som nemal potrebu machrovať, koho som zbalil. Popravde, nikdy som baliť dievky nevedel. Nebolo treba. Stačilo, že ony balili mňa. Miestni machri ma za to nenávideli. Milan Nemec, ktorý posilňoval, športoval a najviac machroval, sa mi párkrát vyhrážal, aby som nechal na pokoji Mirku, našu triednu primadonu, lebo po nej šalel. Vždy som mu to sľúbil. Mirka ale nikdy nenechala na pokoji mňa. „Ako to robíš?“ – nariekal mi potom na pleci na výlete pri ohníku niekdy okolo polnoci, keď sme už čosi popili a pravda z lacného čuča zvíťazila nad machrovaním…

No áno, teraz asi machrujem aj ja. To viete, dôchodcovia už iné nevedia. A ani nemôžu. Spomienky na mladosť sú to jediné, čo im ešte dokáže zdvihnúť sebavedomie, inak je toho žalostne málo. Už sa po vás na ulici neotočí žiadna, tobôž nie krásna dievčina. Ešte stále máte túžbu zachraňovať, ale žiadna už o to nestojí. Chápete, že starší muž musí na mladú ženu zapôsobiť niečím iným, ale niekedy už nepomáhajú ani peniaze. Podaktoré sa aj urazia. Aj keď máte ešte v srdci lásky na rozdávanie a túžite sa jej zbaviť, všetko je akési iné. Môžete sa rozdať celý, roky nenahradíte ničím. „C ´est la Vie“ – spieva Karel Gott. Bál sa končí. Niekdajší princ na bielom koni má vysoký tlak, cukrovku a koxatrózu. A ani toho koňa nikdy nemal. (Aj Richard Gere si to biele auto iba požičal). Na ospravedlnenie tohto nedostatku chýba to podstatné: láska. Tá, čo rozširuje zreničky a dáva krídla. Kde nič nie je, tam ani láska neberie…

…a predsa si myslím, že človek by mal byť zaľúbený stále. Aspoň tak troška. Aspoň kdesi v hĺbke, aj keď to už nikto nevidí. Aspoň tam kdesi by si mal stále pestovať nejakú rozprávku o krásnej princezne a princovi na bielom koni. O to viac, o čo menej krásy je všade okolo…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1645617x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Archív