Založ si blog

Archív: jún, 2017

História milosti

Nie, návštevníkov chrámov božích aj tentoraz sklamem, nemám teraz na mysli milosť božiu, to som nikdy nezažil a ako neverec asi ani nezažijem, hoci jedna moja známa mi tvrdí, že ju zažíva denne. Denne vraj dostáva pokyny zhora, čo a ako, a keď ich poslúchne, darí sa jej. Neviem, z jej konkrétnych príkladov mám pocit, že to je len niečo na spôsob „čo sa […]

Pokračovanie článku

Budúcnosť s príchuťou smrti

Holandský stredoveký filozof Baruch Spinoza vo svojom kľúčovom diele Etika tvrdí, že hlavným cieľom každého živého tvora je snaha o zachovanie, podporovanie a rozmnoženie života, najmä svojho vlastného druhu. Všetko, čo žije, má snahu vyvíjať úsilie, smerujúce k podpore svojej existencie. Je to prírodný aj spoločenský zákon a riadia sa ním od svojho […]

Pokračovanie článku

Údolie osamelých mužov

Chatová osada Bučina je malá. Zopár menších i väčších domcov sa krčí po okraji lúky pod úpätím kopca, porasteného starými stromami bokom od hlavnej cesty. Prístup k nej je dosť problematický, ak sa neodvážite hnať auto po strmej lesnej cestičke, tak ju ani nenájdete. Tých desať chatiek bolo postavených krátko po privatizačnom boome v rokoch […]

Pokračovanie článku

Balada o princovi na bielom koni

Vždy som mal rád rozprávky. Načúval som im ako malý chlapec s otvorenými ústami, až mi mamička povedala, že mi do nich vletí chrúst. Vždy som vedel, že rozprávky sa končia dobre a páčila sa mi predstava krásnej svadby, keď už všetko zlo bolo zažehnané a všetci žiarili šťastím. Rád som sa cítil ako princ, ktorý zachránil chudobnú dievčinu z pazúrov […]

Pokračovanie článku

Balada o ľuďoch osamelých

Ako pubertiak som sníval o pustom ostrove. O mieste, kde by som bol len ja a more a nekonečný vesmír. Samota bola pre mňa vytúženým miestom na rozjímanie o nesmrteľnosti chrústa, mojej obľúbenej téme. Neskôr, keď sa mi do krvi dostali akési hormóny, na ten ostrov pribudla aj spolužiačka Mirka a to, čo sme tam spolu vystrájali, to ani nechcite vedieť… […]

Pokračovanie článku

Každý z nás to dokáže

Boli sme rodina. Šesť ľudí. Štyri deti. Hádali sme sa a bili a žili spolu celú mladosť a aj keď sa naše cesty rozdelili, tá rodina zostala v nás. Korene nevykoreníš. Aj keď sme mali na všeličo iné názory a pestovali si svoje krivdy, vždy sme boli tou rodinou spojení. Naša mama sa vždy snažila dať nám všetko, čo dokázala, hoci zázraky robiť nevedela, […]

Pokračovanie článku

Keď je žena milovaná. . .

Keď je žena milovaná, krásna je a vyrovnaná…spieva v jednej zo svojich piesní Janko Lehotský. Neviem, ako vám, ale mne sa zdá, že toto nie je len romantický sentiment, ale aj skutočná pravda. Hoci o láske a milovaní radi píšeme, básnime či spievame, v živote akoby sme sa bránili prejaviť city a radšej sa tvárime chladne a neprístupne, aby nás náhodou […]

Pokračovanie článku

O ľudských túžbach

Celkom na začiatku treba povedať, že ľudská vôľa je motívom všetkých jeho činov a bez túžob sa nepohne ani lístok na strome života. Je toho veľa, čo chceme. Zdravie, krásu, bohatstvo. Niekto aj moc. Niekto vie presne, čo od života chce a ide si za tým aj cez mŕtvoly, iný len čaká, čo mu život prinesie. Väčšina ľudí by chcela byť šťastná, ale len […]

Pokračovanie článku

Balada o úchylákovi a pobehlici

Peťa a Majku poznám už dávno. Bol som im svedkom na svadbe pred viac ako dvadsiatimi rokmi a stretávali sme sa sporadicky niekoľkokrát za rok. Obaja sú veľmi pobožní a tá ich svadba v kostole bola naozaj prekrásna. Vždy zastávali len tie ušľachtilé morálne hodnoty a manželská vernosť im bola posvätná. Nikdy nehovorili o tom, ako im to klape v posteli, také […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1638058x
Priemerná čítanosť článkov: 2904x

Autor blogu

Archív