Založ si blog

Archív: jún, 2010

Dom na útese

Ivana a Neven sú manželia čosi po štyridsiatke. Ich dom stojí na útese za dedinou a svieti belobou. Z terasy pred ním aj z každej izby je krásny výhľad ponad koruny pobrežných borovíc a modrú hladinu mora až po kontúry ostrova Brač na obzore. Dom je veľký, ukrýva dvanásť izieb pre hostí a museli si naň zobrať úver, ktorý budú splácať možno až do smrti. […]

Pokračovanie článku

Vďaka ti, more

O piatej hodine ráno bola morská hladina tichá, hladká a jagavá ako zrkadlo. Prvé slnečné lúče sa ešte nepredrali spoza mohutného skalnatého kopca nad ním a tak sa v tej hladine odrážala len ružovo modrá farba neba. Ticho a kľud, pokoj a mier. Zišiel som po cestičke dolu na pláž v zálive, v túto hodinu ešte bez jediného človiečika, zhodil zo seba všetky znaky […]

Pokračovanie článku

Omiš

Práve som sa vrátil z Chorvátska…

Pokračovanie článku

Je čas opiť sa

Tak súdia odborníci. Francúzsky básnik Charles Baudelaire vo svojom Prípitku nabáda k opíjaniu sa čímkoľvek, Bohuslav Hrabal zasa tvrdí, že v dnešnom strašnom svete sa dá prežiť iba v podguráženom stave. Hoci sa inak rád nechávam poučiť skúsenejšími, tu by som si dovolil nesúhlasiť. Niežeby som nebol presvedčený o duševno-terapeutických účinkoch alkoholu, aj […]

Pokračovanie článku

Milé deti,

pekne si posadajte, poviem vám rozprávočku. Kde bolo tam bolo, za siedmimi horami a siedmimi dolinami, bola raz jedna krajina, a v tej krajine sa vám diali prečudesné veci. Keby sa tam len voda sypala a piesok lial, nikoho by to neprekvapilo, takých krajín je v rozprávkach plno. V tejto sa však sypali peniaze, a tie sú určite zaujímavejšie ako ktorákoľvek z vyššieuvedených […]

Pokračovanie článku

O domýšľavosti

Domýšľame si. Niekto viac, iný menej. Niekomu treba vyložiť všetko po lopate, lebo ťažko chápe súvislosti, iný si na základe jediného slova vytvorí v hlave celý román. Čo je horšie? Nedostatok domýšľavosti je považovaný za hlúposť. Najmä ženy si často sťažujú na to, ako ťažko muži chápu ich očividné náznaky, lebo hovoriť priamo sa im zdá neslušné, […]

Pokračovanie článku

Už aby bolo po voľbách

a na tento blog sa vrátila slušnosť, ľudskosť a trocha viac Belle litere…

Pokračovanie článku

Milá Danka,

nepoznáš ma, nikdy sme sa nestretli a ja ani neviem, ako vyzeráš, ale čosi o Tebe už viem. Rád by som Ti napísal pár slov. Pudí ma k tomu môj zmysel pre spravodlivosť a možno aj chorobná túžba vracať stratené veci, zvieratá či ľudí tam, kam patria. Mám tiež zvrátenú úctu k popísaným papierom a ak po ceste z práce vidím v smetiaku pri chodníku odhodenú knihu, […]

Pokračovanie článku

Spomienky na Egypt

Pokračovanie článku

Voľby? Ďakujem, nie.

Nechcem písať o voľbách. Nechcem sa vyjadrovať k niečomu, čomu nerozumiem. Nechcem prilievať olej do ohňa predvolebných hádok, monológov, dialógov či iných lógov a nelógov. Nemám rád zbytočné reči. To predvolebné naháňanie ovečiek do košiarov mi príde trápne, hlúpe, ponižujúce. Som jedným z tej „mlčiacej väčšiny“, lebo som už prežil príliš veľa […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1647419x
Priemerná čítanosť článkov: 2921x

Autor blogu

Archív