Založ si blog

Voľby? Ďakujem, nie.

Nechcem písať o voľbách. Nechcem sa vyjadrovať k niečomu, čomu nerozumiem. Nechcem prilievať olej do ohňa predvolebných hádok, monológov, dialógov či iných lógov a nelógov. Nemám rád zbytočné reči. To predvolebné naháňanie ovečiek do košiarov mi príde trápne, hlúpe, ponižujúce. Som jedným z tej „mlčiacej väčšiny“, lebo som už prežil príliš veľa volieb na to, aby ma prešli ilúzie, čo všetko môžu zmeniť k lepšiemu.

Za socializmu som k voľbám musel chodiť povinne, nikto sa ma nepýtal, či sa mi to páči a či nie, a už vtedy sa vo mne zakorenila otázka: načo je to dobré? Za jednu z mála výhod tejto doby pokladám to, že už tam nemusím. Nemusím? Nevrhne sa na mňa teraz niekto s plamenným mečom slobody a demokracie, aby mi ukázal, že už môžem? Aký je v tom rozdiel?

Nie, ďakujem.

Prečo?

Jednoducho preto, lebo nepoznám nikoho, komu by som svoj hlas bez váhania odovzdal. Mám voliť menšie zlo? Ja nechcem zlo, menšie ani väčšie.  Ja chcem dobro. A to môj lístok v urne privolať nevie. Tak načo tam bude?

V časoch prvých slobodných volieb som pracoval na pracovisku, kde bola, povedzme, nízka intelektuálna úroveň. Tí ľudia nevedeli, koho majú voliť, tak sa boli spýtať jedného „mudrca“, ktorý nemal ukončené ani základné vzdelanie.  16, slovom: šestnásť ľudí vtedy volilo KDH, bez najmenšej potuchy o tom, čo tie tri písmená znamenajú. Som presvedčený, že takých ľudí je aj dnes na Slovensku veľa. Nízka úroveň spoločenského vedomia? Nepochybne. Keby som však naozaj poznal niekoho, za koho by som dal ruku do ohňa, akú šancu mám proti ľuďom, ktorí volia za guláš a pivo?

Pracoval som už aj vo vedúcej pozícii, riadil som kolektív asi stovky ľudí a okúsil význam slova „zodpovednosť“. Môj hlas znamenal pre tých ľudí radosť aj žiaľ, preto som si musel dobre rozmyslieť, čo poviem. Mám teraz ten svoj hlas dať komusi, o kom nič dobré neviem? To je zodpovednosť? Má ma utešiť vedomie, že ak môj kandidát čosi pokašle, môj hlas bol len jedným z milióna?

Nie, voliť nepôjdem.

Pôjdem sa radšej porozprávať so svojou mamou. Je už stará, chorá, má malú penziu a mizernú zdravotnú starostlivosť, určite sa mi poteší. A mňa bude hriať dobrý pocit, že som urobil čosi užitočné…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639609x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív