Založ si blog

Prosím, poraďte mi. ..

 

Mám taký problém. Neviem, ako sa chovať. Presnejšie, neviem, ako sa zachovať v niektorých situáciách, ktoré ma privádzajú do rozpakov. Tie rozpaky sú spôsobené rozpormi medzi tým, čo ma naučili rodičia a čo fungovalo niekoľko desiatok rokov môjho života, teda výchovou a kultúrnym nánosom, a tým, čo mi velia pudy, najmä ten sebazáchovný.

O čo ide?

Ide o to, že neviem, ako sa chovať pri styku s mladými. Lebo na drzosť, arogantnosť a sebectvo nie som zvyknutý. Moja výchova a ten kultúrny nános mi velia chovať sa slušne, empaticky, s prirodzeným rešpektom k názorom a potrebám kohokoľvek. Vždy a za každých okolností hľadám porozumenie, vždy som robil arbitra a často som uhladil aj spory, ktoré naozaj nevyzerali dobre. Tak ma to naučili, tak sa to patrí. Úcta k starším ma sprevádzala celým životom, doopatroval som svojich rodičov a opatrujem starú svokru, a je to niekedy fakt náročné. V styku s mladými som však vedľa. Zdá sa mi, že slušnosť a empatia sú im na smiech a radi ju zneužívajú. Keď pochopia, že im odo mňa nič nehrozí, začnú kopať. Som veľký a silný chlap a ak by som takému drzému zasranovi jednu zavesil, tak ho budú hľadať na Aljaške. To však nesmiem. Týranie mládeže je trestné, ako nás denne informujú médiá, takže moja postava je pre mňa hendikepom, ktorý zo mňa robí agresora už napohľad. Zažil som niekoľko situácií, kedy ma hrubo a drzo urážal pubertálny fagan v snahe vyprovokovať ma k násiliu, lebo vedel, že všetci prítomní sú už z princípu na jeho strane. A keď sa ovládnem a nezareagujem, som pre všetkých slaboch a zbabelec. Kedysi ma učili, že múdrejší ustúpi, ale dnes ako múdrejší nevyzerám ani pred sebou, ani pred inými. A to, čo je u mladých obdivované a podporované, je u starších neodpustiteľné…

Kopú do nás denne.

A my sa nesmieme brániť.

Toho deda, ktorý ťahal za autom psa, odsúdili všetci. Mladíka, ktorý ho dokopal na zemi až mu polámal rebrá – nikto.

Každý pes tu má väčšiu cenu ako starý človek.

Čo s tým?

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639506x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív