Založ si blog

Vraj to bola samovražda

Zuzana bola akási iná. Vrátila sa z materskej do zamestnania krátko po tom, ako som do firmy nastúpil ja. Zdalo sa mi, že okrem vysokoškolského diplomu má aj istú úroveň a ja osobne som dosť obdivoval jej kľud a prehľad, s akým riešila často vypäté pracovné situácie. Nervozita, čo sprevádzala väčšinu kolegov ako nedeliteľná súčasť zamestnania a ktorej som niekedy podľahol aj ja, akoby sa jej netýkala. Keď som ju dal najavo aj pri jednaní s ňou, okamžite sa stiahla a vytvorila tak priestor na to, aby som sa ukľudnil. Zdala sa mi byť veľmi vyrovnaná a obdivoval som ju za to až do chvíle, kedy mi na moju podráždenú reakciu tichým hlasom povedala: prosím, nestrácajte kľud. Veľmi to potrebujem. Až vtedy som si uvedomil, že čosi je inak. Až vtedy ma napadlo, aké klamné niekedy môže byť chovanie ľudí okolo mňa a tiež to, ako málo im rozumiem. Keďže som sa, tak ako každý, zaoberal hlavne sám sebou a svojimi problémami, nedokázal som sa vžiť do pocitov iných a do toho, ako na nich pôsobím. Taký veľký chlap ako ja je asi naozaj čosi iné ako to drobné žieňa, z ktorého práve vzišiel nový život. Ten rozdiel asi naplno nepochopím nikdy. V tej chvíli som si ale uvedomil, že to moje chovanie naozaj môže zanechávať dosť silné následky, a to hlavne na osobách úplne opačných. Uvedomil som si tiež, že veľa ľudí môže vo mne vidieť takú autoritu, ktorú si ani neuvedomujem a že takéto malé stvorenie asi ťažko pochopí, že aj veľký chlap môže mať isté komplexy.

Ďakujem Zuzana, že si mi podala to zrkadlo.

Náš spoločný projekt sa skončil a už sme sa toľko nestýkali, Zuzana sedela v projekčnej kancelárii a ja som riešil iné problémy, asi pol roka sme nespolupracovali, až potom. Prišla za mnou v istej veci, ktorá sa mi zdala dosť triviálna, ale vážil som si ju a poradil som jej, myslím, bez náznaku nervozity. Vypočula si ma, ale nič nepovedala. Hľadela na akýsi bod kdesi za mnou, obzrel som sa, ale nič zvláštne tam nebolo. Nazdal som sa, že mi neporozumela, zopakoval som teda tú vetu zrozumiteľnejšie, ale ona len stála a hľadela do prázdna. Spýtal som sa: rozumiete? Chvíľu ešte hľadela poza mňa svojimi veľkými očami, potom akoby precitla, zajachtala: á…áno, otočila sa a odišla. O pol hodiny nato odišla z práce, sadla do auta, zaviezla sa na najbližší železničný prechod, tam vystúpila a vošla na koľaje. Keď prichádzal vlak, vraj si rukami zakryla tvár.

Zostalo po nej ročné dieťa.

Toto sa stalo už pred rokom, ale stále sa nemôžem zbaviť dojmu, že za to môžem aj ja.

Asi sa ho nezbavím nikdy.

Kolegovia hovorili, že už od rána bola nejaká čudná, vraj ten nový projekt príliš prežívala.

Neviem.

Už nikdy sa jej nespýtam, čo ju trápi, či nepotrebuje pomôcť.

Už nikdy jej s ničím nepomôžem.

Už asi nikdy sa nezbavím pocitu, že sa to nemuselo stať.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646302x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív