Založ si blog

Kam na dovolenku: Slovensko

Slovensko je krásne.

Zo všetkých krajín na svete ho mám najradšej.

Prechodil som ho takmer celé. Od Kútú až po Kolbasov. Tatry Vysoké aj Nízke, Fatra Veľká i Malá, Magura, Roháče, Biele Karpaty, Pieniny, Hornád aj dunajské ramená…

Slovensko je krásne. Dostali sme do vienka úžasnú krajinu plnú prírodných krás, aké nám môže kdekto závidieť.

Hovorí sa, že každá krajina je taká, akí sú jej obyvatelia. Keďže za socializmu boli možnosti cestovania obmedzené, prechodil som ako mládenec všetko slovenské, čo sa prechodiť dalo. Potom sa hranice otvorili, ja som začal cestovať…a porovnávať.

Každá krajina je taká, akí sú jej obyvatelia. Kým sme boli skromní a stačil nám chlebík s kúskom slaninky, rozdelili sme sa aj s tým. Keď k nám dorazila chamtivosť, už nikomu nič nedarujeme. Ba naopak, jánošíkovská krv nám velí okradnúť každého, kto sa dá. Obchodné maniere zo západu v kombinácii so snahou nahrabať si, kým ma nechytia, vytvárajú priestor pre tých, ktorí chcú byť milionármi najneskôr o týždeň. Sme malá krajina, a tak tu má každý kdesi známych. Korupcia a rodinkárstvo tu bujnie oveľa viac, ako si priznávame a bez známostí sa v našej krajine nepohne ani lístok na strome. Čestnosť a poctivosť sa tu nevypláca a médiá nás denne presviedčajú o tom, že zbohatnúť z práce rúk sa nedá. Aj v turistickom ruchu vládne snaha nerobiť a zarobiť, v ostatnom čase hlavne na eurodotáciách.( https://www.aktuality.sk/clanok/578475/preverili-sme-dotacie-na-cestovny-ruch-odhalili-sme-viac-ako-uradne-kontroly/?AT=wgt.hp_hp-najcitanejsie-3hod.c.x…B.) Moja skúsenosť: v mesiaci máj som sa chcel ubytovať v dedinke Vyšná Boca, všade boli bilbordy s ubytovaním, ale ako som chodil od domu k domu, všade ma odmietli. Vraj nie je sezóna, a vraj by museli zakúriť a vraj na jednu noc nepripadá do úvahy. Vo Veľkom Mederi sme bývali v unimobunke, ktorú mala na záhrade jedna pani doktorka, bez hygienických zariadení, so sliepkami pod nohami. Keďže som to zaplatil vopred, jediná cesta ako dostať peniaze späť bol súd. Klamanie, zavádzanie, podvod. V zahraničí som sa s ničím podobným nestretol. Zavše mám pocit, že moja krásna vlasť je plná Zorov-pomstiteľov, ktorí svojim zákazníkom aj s úrokmi vracajú všetky krivdy, čo im spôsobil štát (či kto.) Pravdaže, sú tu aj poctivci. V Tatrách, na Liptove či Oraviciach sú zariadenia, ktoré sa môžu smelo porovnávať s tými zahraničnými, vždy som ich pochválil a do knihy pre hostí aj do internetových recenzií to veľakrát aj napísal. Slovenská poctivosť stále žije, klobúk dolu…

Slovensko je krásne.

Zo všetkých krajín ho – napriek všetkému – mám najradšej…

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko vraj dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646145x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív