Založ si blog

Nemožná

Vedľa autobusovej stanice v Novom meste bol malý obchodík s chlebom a pečivom. Za pultom stála predavačka, ľudia vchádzali dnu a kupovali. Neviem, kto tam toho koľko nakúpil a či vôbec, viem len, že tá žena za pultom ma na prvý pohľad očarila. Bola pekná, to nepochybne, mala veľké nevädzové oči a dlhé vlasy s ryšavým nádychom, ale prvým a najsilnejším dojmom z nej bol výraz bezmocnosti. Vyzerala ako princezná, ktorú zlá macocha zatvorila sem, do tohto obchodu, aby tu pykala za svoje hriechy. Poznáte ten pohľad, ktorý vás prosí, aby ste ju vyslobodili? Aby ste ju schytili do náručia, vyskočili s ňou na svojho koňa a uniesli kamsi ďaleko?
Ako žena bola fascinujúca.
Ako predavačka – nemožná.
Spýtal som sa jej, či má dalamánky. Pozrela sa mi do očí tým svojím odzbrojujúcim blankytným pohľadom a povedala neuveriteľnú vec: Ja…neviem.
Každej inej by som odvetil čosi ironické, zosmiešňujúce a urážlivé, ale tejto tu som v prvej chvíli chcel navrhnúť, že ten pult preskočím a pôjdeme spolu tie dalamánky pohľadať. Nanešťastie, neboli sme tam sami, tak som len v rozpakoch zamrmlal, aby mi dala tri rožky, ktoré mala priamo pred sebou, ona mi ich zabalila a podala. Dal som jej peniaze a ona sa zatvárila, akoby ju to prekvapilo, dosť dlho nevedela, koľko mi má vydať a musel som jej napovedať. Keď mi drobné podávala, znova mi pozrela do očí a ja som mal neodolateľnú chuť objať ju, schúliť v náručí a ochrániť pred celým svetom, ale napokon som len poďakoval  a zacúval k východu.
Je to zvláštne.
Naším životom prejdú stovky, tisíce ľudí. Prejdú, odídu a my si na nich už nikdy nespomenieme. A sú aj iní, zdržia sa iba pár sekúnd a zmiznú v nenávratne, ale my na nich nikdy nezabudneme. Prečo? Aký to má význam? A aká sila pripúta naše myšlienky k nim? Má to svoj hlbší zmysel alebo je to len náhoda?
Do toho obchodíku som zašiel o pár dní znova.
Už tam nebola, nečudo.
A už nikdy som ju nevidel…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639772x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív