Založ si blog

Volovanie

Už vyše 22 rokov k voľbám nechodím. Predtým som chodil, lebo som musel, a keď som sa raz omeškal, zazvonili u mňa dvaja páni, ktorí mi „podobrotky“ dohovorili, takže som sa radšej obliekol a šiel spolu s nimi „využiť svoje demokratické právo“. Pripadal som si vtedy ako vôl, ktorého za krúžok v nose dovedú, kam chcú. Odvtedy som voľbám hovoril „volovanie“.

Tak ich nazývam aj teraz.

Vedúca úloha strany sa síce skončila, politických strán tu máme ako v Indii bohov, ale proklamovaný posun k demokracii mi akosi unikol. Skôr naopak: mám neodbytný pocit, že dnes živím oveľa viac darmožráčov ako kedysi. K voľbám nechodím jednoducho preto, lebo nepoznám nikoho, kto by si môj hlas zaslúžil. Ešte nikdy som v politike čestného človeka nevidel. A prevziať spoluzodpovednosť za korupciu, rozkrádanie či iné lumpárne odmietam čo i len jednou päťmilióntinou. Ísť k voľbám len preto, aby sa do parlamentu nedostali „tí druhí“ pokladám za blbosť, je to ako to typické: nevadí, že mi skape koza, hlavne ak skape aj susedovi.

K týmto voľbám som ale ísť chcel.

Už dlhší čas totiž sledujem človeka, ktorý ma presvedčil, že čestný je a že si môj hlas zaslúži. Isteže, nie je to skutočný politik, jeho naivita je niekedy až komická a mnohí ho nazývajú šašom. Tá jeho naivita ide tak ďaleko, že chce, aby boli čestní aj tí, čo budú kráčať spolu s ním, a to je asi priveľa. Žiadať neúplatnosť od slovenského politika je niečo, čo nestrávi nielen ten politik, ale – ako sa zdá – ani jeho volič.

A tak sme na Slovensku svedkami „úžasného“ javu: ľudia, ktorí len pred pár dňami mrzli na námestiach v boji proti korupcii naraz nadávajú človeku, ktorý proti nej bojuje tam, kde je to najpotrebnejšie: v parlamente.

Nerozumiem tomu.

Čo sme to za ľudia?

Vieme, čo chceme?

Ešte pred pár dňami som chcel ísť – konečne – po prvý krát voliť, ale zdá sa, že opäť nebude koho.

A volovať už nechcem…

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639444x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív