Založ si blog

Vesmírna skala

Sú na svete miesta, ktoré majú čosi výnimočné. Atmosféru, fluidum, mystiku. Ich duch dokáže silne zapôsobiť na vnímavú dušu a naši predkovia, ktorí ešte boli citliví, ich dobre poznali. My sme už obrnení civilizačným pancierom a preto prichádzame o veľa. Ak ale na takom mieste skúsime z toho panciera vystrčiť hlavu, ruku či dušu, čosi sa do nás dostane.

Mne sa to párkrát stalo.

A chcem sa s vami o to podeliť.

Myslím si, že v dnešnom materialistickom, pretechnizovanom a prepolitizovanom svete trocha mystiky neuškodí.

 

Začalo sa to už v mladosti.

Mal som vtedy veľmi bujnú fantáziu.

Vymýšľal som si bájky, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Ezop.

Moji mladší bratanci si posadali na schody do pivnice v dome našej babičky a ja som im celé hodiny rozprával napínavé príbehy z ríše vlastnej predstavivosti. Celé tie hodiny ma počúvali s otvorenými ústami a občas aj dýchať zabudli. Lichotilo mi to, priznávam, ale ja som tou fantáziou kŕmil aj sám seba.

Už okolo desiateho roku života som prišiel na to, že predsa nie je možné, aby sme vo vesmíre boli sami. Z tých miliónov hviezd na oblohe predsa aspoň jedna musí byť obývaná. Isteže, takéto myšlienky už napadli veľa ľudí, ale kým ostatní čakali na to, kým sa tí mimozemšťania spoja s nami, ja som sa rozhodol konať. Veď, povedal som si, možno aj oni čakajú na naše znamenie. Treba nájsť spôsob, ako im poslať správu. Hľadal som miesto, z ktorého by sa dala poslať správa mimozemšťanom.

A tak som ju našiel.

Stála na kopci, zvanom Plešivec, hneď za naším mestom.

Vyzerala ako Moai.

Poznáte tie kamenné tváre z Veľkonočných ostrovov?

Táto stála na tom našom kopci a hoci tvár pripomínala len veľmi vzdialene,  ja som na nej videl nos, ústa aj oči. Hľadela do údolia a ja som v tom jej pohľade cítil magickú silu. Aspoň som si myslel, že ju cítim. Presvedčil som sám seba, že Vesmírna skala je tým vysielačom správ medzi Zemou a planétou Vega.

Hovorí sa, že keď si niečo veľmi, veľmi želáte, tak sa to splní. Preto som aj ja vložil do úst Vesmírnej skaly lístok so správou mimozemšťanom a veľmi, veľmi si želal, aby ju poslala tam kamsi strašne ďaleko. Pozeral som sa jej pritom uprene do očí a v jednej chvíli sa mi zazdalo, že mrkla.

Sláva, správa bola odoslaná.

Dodnes som o tom presvedčený.

Odvtedy čakám na reakciu.

Už takmer polstoročie.

To viete, planéta Vega je strašne ďaleko…ale raz sa určite dočkám…

 

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1638024x
Priemerná čítanosť článkov: 2904x

Autor blogu

Archív