Založ si blog

Pí pí…pí

Ten zvuk ma znepokojuje.

Niežeby mi vadilo, že ho počujem, naopak, už niekoľko rokov robím všetko preto, aby som ho počul čo najdlhšie a desím sa chvíle, keď ho počuť prestanem. Medzery medzi pípnutiami sú však až príliš nepravidelné a znamenajú len to, že niečo nie je v poriadku. Iste, vo veku osemdesiat štyri rokov už nemusí byť v poriadku nič, ale srdečná arytmia a vyšší tlak neveští nič dobré.

„Mami, budeme musieť ísť k lekárovi“

„Ale ešte čo“  – zaprotestuje. „To prejde“.

„Mami, chcem ísť na dovolenku. Musím vedieť, že si v poriadku.“

Potrasie hlavou: „Nemala som ti nič hovoriť. Doteraz mi vždy všetko prešlo, prejde aj toto.“

„Ak nebudem mať istotu, že si v poriadku, neodídem.“

Viditeľne znervóznie.

„Už ma nezlosti, lebo ma porazí z teba…a to bude najlepšie. Rýchle ma pochováš a na dovolenke budeš bez starostí.“

Neodpovedám.

Na toto sa nedá.

Hoci podobné slová počúvam každý deň, stále som sa nenaučil na ne reagovať.

Iba jej chytím ruku, pohladím ju a poviem: „Skúsime ešte raz, dobre?“

Znova zapnem ten prístroj, napumpujem vzduch a pozerám, ako sa na displayi menia čísla.

Pí pí pí…počúvam…srdce mojej mamy…

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646515x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív