Založ si blog

Malá morská víla

Vždy sa mi páčili.

Také tie malé, krehké, očividne nežné stvorenia, evokujúce túžbu privinúť si ich do objatia a chrániť pred zlobou tohoto sveta. Vždy som túžil dotýkať sa ich hebkej pokožky a opíjať sa tým zamatom, odjakživa mi pohľady ich modrých očí prenikali až do srdca a nútili robiť pre ne veci, ktoré by ma v triezvom stave ani nenapadli.

Malé morské víly tohto sveta.

Jednu teraz vídam každý deň.

Má dlhé plavé vlasy a tajomný úsmev Giocondy. Jej smiech znie ako rolničky a blankyt jej očí mi vážne hrozí utopením. Pracuje v laboratóriu a chodí s jeho vedúcim. Okrem toho je odo mňa oveľa mladšia a o stupienok slobodnejšia, skrátka, malé morské víly nikdy neboli pre mňa. Vždy som ich iba z diaľky obdivoval a ak sa mi aj kedysi podarilo pritúliť ktorúsi z nich vo svojom náručí, rozplynula sa mi v ňom ako morská pena.

Asi to tak má byť.

Asi je to moje objatie pre víly príliš deštruktívne a vydrží ho len silná, odolná žena z mäsa a kostí, tá moja.

Asi sú túžby na svete len preto, aby zostali túžbami.

Malá morská víla z laboratória chodí s tučným, rapavým vedúcim, ktorý si z nej robí pred kamarátmi primitívne žarty a vôbec netuší, že je víla. Je však odo mňa o stupienok mladší a o stupienok slobodnejší, navyše aj dosť bohatý.

Osudu sa ujsť nedá.

Moja malá víla sa raz určite premení na morskú penu a rozplynie sa v nenávratne.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1645810x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Archív