Založ si blog

Kríza! Vraj ekonomická…

Nie som ekonóm. Dodnes si mýlim pojmy debet a kredit, neviem si spočítať ani vlastnú výplatu a peniaze boli, sú a budú pre mňa vždy iba prostriedkom, nie cieľom. Nikdy som im nevenoval viac pozornosti, ako bolo nutné, preto nemám vilu, Mercedes ani jachtu. Navyše, nikdy som si nepožičiaval. Okrem mladomanželskej za socíku som nikdy nič nesplácal, na všetko som si najprv zarobil, až potom kúpil. Takto ma vychovali a takto to pokladám za správne.

Pravdaže, dnes je iná doba.

Mladá rodina, ak nemá sponzora, môže o vlastnom byte bez úveru tak akurát snívať. Takto to zariadili boháči, aby ešte viac zbohatli. Ja si síce neviem predstaviť, čo by som robil s miliardami, lebo som nepočul o tom, že by sa dali inplantovať aj ďalšie žalúdky, ale oni to asi vedia a preto stále zhŕňajú. Písať v tejto súvislosti o morálke je asi zbytočné, to už nikoho nezaujíma. Dôsledky sú ale bolestne reálne, ekonomickú krízu spôsobili, pokiaľ viem, hlavne pôžičky, a doplatili na ňu aj tí, ktorí žiadne nemali. Toto sa mi tiež veľmi morálne nezdá.

Hovorí sa, že každý si dovolí len toľko, koľko mu dovolia ostatní. Všetci si platíme ľudí, ktorí dohliadajú na to, aby nás dáky hajzeľ neokradol, ale vyzerá to tak, že aj tí nás okrádajú. Takže znova je to o morálke. /Pre ľudí, ktorí presne nevedia, čo to tá morálka je, odporúčam niektorú z kníh Karla Čapka, napr. Bílá nemoc, či Vyšší princíp/.

Tento svet čoraz viac riadia ekonómi, všetky ideológie boli vyhnané kamsi do kúta kľačať na polienku a kajať sa za hriechy, a toto sú výsledky. Ak mám parafrázovať Vilka Šejkspíra: je niečo zhnitého v tomto svete ľudskom.

Tak neviem: možno len žijeme v akomsi medziobdobí, keď jedna ideológia skončila a čaká sa na novú. Medziobdobia sú však nebezpečné, lebo podporujú rast choroboplodných zárodkov. Veľa ľudí potrebuje návod, aj k vlastnému životu, lebo inak nevedia čo s ním a ľahko ho pokazia sebe aj iným. Neobmedzená sloboda asi nebude tým najlepším riešením, lebo iniciatívny blbec dokáže hravo zničiť prácu stoviek poctivcov. Niečo však potrebujeme, a nemala by to byť príliš nebezpečná droga. Naša „buditeľka rána“ ju už hľadá, ale bojím sa,  že ja sa preto raz ráno nezobudím.

Nie, peniaze ma nikdy príliš nezaujímali, ale práve toto komusi vyhovuje a postará sa mi o ne on. Vlani Američania, tento rok Gréci, permanentne platím za niekoho, kto si čosi vzal a nezaplatil. Kto bude ďalší?

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639789x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív