Založ si blog

Keď sa uši čudujú, čo to huba melie

Moja mama má „vzácny dar“. Dokáže jednou vetou uraziť každého, s kým hovorí. Nerobí to naschvál – to viem. Jednoducho jej z úst vyletí čosi, čo vyznie úplne inak, ako to myslela. Tento dar má veľa ľudí, najmä v pokročilejšom veku, ale ona ho mala tuším odjakživa. Keď kedysi pred rokmi môj brat skončil na Jašíkových Kysuciach druhý, celý natešený jej to bežal oznámiť. Úplne sa rozžiarila a vyhrkla: „Druhý? A prečo nie prvý?“ Keď prvý krát videla moju nastávajúcu, ktorá sa na to pol dňa pripravovala, zahľadela sa na jej troška väčší nos a zapotila: “To máš od narodenia?“ Keď som jej ukazoval svoje nové veľké auto, na ktoré som horko-ťažko naškriabal peniaze, zhíkla: „Preboha, a načo také veľké?“ A keď jej neskôr nevesta chodila vysávať, lebo už na to nevidela, ukazovala jej drobné smietky: „Ešte toto si vynechala, a na túto si zabudla.“

Áno, je to na šľaktrafenie.  Mnohé nevesty by vedeli rozprávať. Ja som si však istý, že v tom nie je zlomyseľnosť. Istý som si preto, lebo tento „talent“ som tak trocha po nej zdedil. Nezabudnem na svoj prieser vlani na jar. Práve som písal blahoželanie k narodeninám, keď ktosi zazvonil. Bola to suseda, veľmi slušná žena, a so slzami v očiach mi oznámila, že jej zomrel otec. Podal som jej ruku a hlasom plným účasti vyriekol: „Blahoželám.“ No chápete to?

Mimochodom, počul som aj o prípade, keď sa ktosi pokúšal znásilniť jednu postaršiu ženu. Tá sa tak strašne  vyľakala, že bežiac ozlomkrk namiesto „Pomóc“ kričala „Hurá“.

Kedysi som bol na predstavení Jula Satinského, páčilo sa mne aj ostatným, takmer dve hodiny sme sa všetci smiali a tlieskali, ale úplne na koniec to Julo  zaklincoval vetou: „Som rád, že ste sa dobre bavili, ale keby ste sa ma teraz spýtali, o čom som celý ten čas hovoril – neviem.“

Som si istý, že tento druh talentu musia mať aj politici. Nasľubovať niečo a nevedieť čo – to nedokáže každý. Ale lepší sa to. Práca rúk dnes zďaleka nevynáša toľko, ako „mletie pántom.“ Tlčhuba dnes nie je nadávka, ale výnosný biznys. Veď účel svätí prostriedky. A po dosiahnutí cieľa sa aj tie uši prestanú čudovať…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1638026x
Priemerná čítanosť článkov: 2904x

Autor blogu

Archív