Založ si blog

O mojom šéfovi

O seba sa nebojím. Aj keď mám už nejaký ten krížik naviac, vďaka svojej prispôsobivosti zvládam záťaže pra­covného nasadenia relatívne s prehľadom. Robim si ale starosti o svojho šéfa. Nedá nám dýchať. Šliape nám všetkým na krk. Neviem, ako dlho to chce vydržať. Je to pomerne mladý človek, už sa raz psychicky zrútil, ale nedá si pokoj. Chápem. Aj jeho tlačia. Určite viac, ako on tlačí nás, má totiž oveľa vyšší plat. Napriek tomu si myslím, že je ešte príliš človekom, než aby to mohol vydržať donekonečna. Živé materiály síce znesú, vďaka svojej schopnosti regenerovať sa, oveľa viac ako tá najušľachti­lejšia oceľ, ale v tomto prípade ide hlavne o nervovú sústavu a charakter, a tu je ušľachtilosť skôr prekážkou.

Aj ja som kedysi robil šéfa, aj ja som si myslel, že kariéra ve­die k peniazom a peniaze ku šťastiu, ha ha ha. Až po nahliad­nutí za oponu sa mi otvorili oči a napadlo ma, že mám iba ten­to jeden život a viac ich mať nebudem. Neutiekol som síce do jaskyne ako istá rnoja príbuzná, ktorá sa s týmto svetom zmie­riť nechce a myslí si, že to je riešenie. Ja som si tu už ale zvykol a určitý tlak na krku unesiem, mám tiež oveľa silnejšiu vôľu prispôsobiť sa ako ona, ale mám isté hranice. Otestoval som sa a určil mantinely. Pamätám si, ako ma, keďže som stále človekom, mrzelo, keď som ako šéf strhol komusi prémie a ne­zabudnem na prebdenú noc potom, čo som jedného opilca vy­hodil z práce. Verím, že ma obdobie môjho šéfovania stálo kus života a podobnú chybu už nemienim opakovať. Snažil som sa, veľmi opatrne, keďže mladi ľudia sú o svojej neomylnosti pre­svedčení o to viac, o čo menej majú praxe, nahodiť čosi z toho aj svojmu šéfovi, ale ten mi odpovedal, že taký je svet a on na tom nič nezmení. A keďže ďalšiu debatu na túto tému pokladal za stratu času, nestihol som rnu povedať to najdôležitejšie, že totiž, ak sme ešte aspoň trocha ľuďmi a nie ešte celkom oceľoví roboti, že svet je taký, aký ho urobíme my a že svoj život máme stále v rukách a môžeme si s ním robiť čo chceme. A že práve preto sme od tej ocele silnejší.

Škoda, že už ma nepočúval.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646339x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív