Založ si blog

Bláznivý kakadu

Práve som sa vrátil z lesa.

Celý deň pršalo, všade mokro, ale ja proste do lesa aspoň raz za týždeň ísť musím, aj keby traktory padali. Zastal som s autom na konci cesty, vystúpil, nahodil kapucňu a poďho vpred, po chodníku popod stromy krajom lesa. Nikde nebolo ani živej duše, veď ktože by sa v takomto čase trmácal prírodou.

Prešiel som sotva sto metrov, keď som ho začul.

Príšerný, zúfalý, nervy drásajúci škrekot.

Najprv ma napadlo: straka. Lenže ten rev bol taký zúfalý a taký hlasný, aký by žiadny slovenský vták zo seba nedostal.

A potom som ho uvidel.

Sedel na konári tri metre nad zemou, pozeral sa na mňa a ukrutne nariekal. Krásny, biely, veľký, s typickým chocholom, ale úplne zmoknutý a zjavne na pokraji síl.

Akoby len na mňa čakal.

Akoby sa nevedel dočkať kohosi, komu si môže posťažovať na to príšerné počasie, na tú zimu a zrejme aj na ten hlad, akoby ma tým škrekotom prosil, aby som ho preboha zobral so sebou kamsi dovnútra, kde už nebude takto strašne trpieť. Už som videl niekoľko zatúlaných papagájov, čo uleteli svojim majiteľom, ale takéhoto ešte nie.

A tak som sa postavil pod ten strom a takto k nemu prehovoril:

„Vidíš, ty somár sprostý, čo si vykonal? Prečo si uletel? Čo ti chýbalo tam doma, kde si bol? Bolo ti zima? Mokol si? Hladoval si? Určite nie. Ty si len chcel byť slobodný. Tak teraz už si. Toto je tá sloboda. Tak si nesťažuj. Máš, čo si chcel“.

Kakadu stíchol.

Akoby mi rozumel.

Už si len čosi zavrčal, (ani nechcem vedieť čo), prestúpil z nohy na nohu, vrhol sa vpred a odletel.

Myslím, že pochopil…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646338x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív