Založ si blog

Chcem prežiť

 

Mal som dvoch bráškov.

Už nemám.

Zomreli.

Jeden sa upracoval na smrť.

Druhý sa upil na smrť.

Obaja boli hrdinovia.

Ani pod hrozbou smrti sa nevzdali toho, pre čo žili.

Ja ešte žijem. Nie som hrdina. Mám rád život a chcem žiť. Alkohol pijem len výnimočne a pracujem iba toľko, koľko je nevyhnutné. Poslúchal som svojich rodičov a poslúcham tých, ktorí mi radia, ako prežiť. Nikdy som sa nepokladal za múdrejšieho ako ostatní, nikdy som hlavou neprerážal žiadny múr a vždy som sa dokázal s každým dohodnúť na kompromise. A nikdy som nepokladal svoj názor za dôležitejší ako porozumenie s ostatnými. Myslite si o tom, čo chcete, ale ja žijem.

Stretol som už v živote veľa hrdinov. Šli si za svojím cieľom napriek všetkým prekážkam, napriek všetkým opačným názorom a napriek tomu, že boli ochotní pre svoju pravdu obetovať aj život. Ak sa cítili spútaní čímkoľvek, bojovali proti tomu. Väčšinou sa bili  len za názor. Tomuto nerozumiem. Nikdy som nechápal, ktorý názor je dôležitejší ako život. Naopak, ideológie stáli viac životov ako čokoľvek iné. Väčšina z nich sa časom rozplynula na prach spolu s ich nositeľmi, čo už ležia v hroboch. Cintoríny sú plné hrdinov. A tí, pre ktorých obetovali život, ich dnes degradujú a zosmiešňujú. Čo stojí za to, aby sme pre to obetovali život? Ako vieme, že tí, pre ktorých sa obetujeme, o to stoja?

Obdivujem hrdinov. Vážim si ich. Hľadajú pravdu v živote aj na internete a snažia sa o nej presvedčiť ostatných. Možno je tá pravda naozaj alarmujúca. Možno sme naozaj svedkami spiknutia temných síl, ktoré nás chcú zotročiť. Možno boli otrokármi komunisti, ktorí nás chceli zrovnať do jedného šíku  a bránili nám v slobode, a možno sú otrokári práve dnešní kapitalisti, držiaci nás v dlhovom otroctve pod krkom až do smrti. Možno sú všetkému na vine Židia či moslimi či Soroš, alebo Amíci či Rusi. Možno si pandémiu vymysleli temné sily z východu či západu a možno je to len hrozný plán iluminátov na zredukovanie ľudstva.

Na svete je toľko právd…

Čo je dôležitejšie: pravda alebo život?

Ja volím život.

Toľko slobody ešte mám.

Informácií je toľko, že pravdu sa možno nikdy nedozvieme.

Dnes neviem, či je Matovič blázon alebo hrdina, to ukáže čas. Určite sa ale prispôsobím jeho nariadeniam, podopretým odborníkmi, a nebudem ohrozovať život sebe ani nikomu inému. Asi by som nedokázal žiť s vedomím, že kvôli môjmu názoru prišiel niekto o život. Kde je pravda, ukáže čas.

Chcem sa ale toho času dožiť.

Chcem, aby sme sa ho dožili všetci…

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639595x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív