Musíme si pomáhať

26. júna 2016, nautilus, Ľudský faktor

 

Ľudia majú rôzne záľuby. Niekto zbiera poštové známky. Iný zbiera zážitky. Niekto lezie na nervy a tamten si zaumienil, že urobí čo najviac škody. Moja žena zachraňuje svet. Každý, kto si zmyslí zbaviť sa svojich problémov ju zavolá a nakladie jej. A ona, hoci má dosť svojich, sa ich s vervou ujme. Hoci už nie je najmladšia a zdravie jej zlyháva, zachraňuje aj oveľa mladších a bezproblémovejších, lebo tak jej velí svedomie. A ja – čo by som to bol za manžela, keby som jej nepomohol. Musíme si predsa pomáhať. Horúce počasie ostatných dní priviedlo na pokraj kolapsu všetkých starých ľudí v našom okolí – a že ich je požehnane – takže naša záchranárska čata makala naplno. Včera sme konečne vyriešili prudkú hnačku našej babičky, poupratovali a vyvetrali jej následky a až neskoro po polnoci zaspali, lebo ešte o jedenástej nám volali švagrovci, že ich svokra zvracia, tak sme im boli zaniesť tabletky z našej veľkej lekárničky, ktorú opatrujeme pre každý prípad, a už dnes ráno nám volali deti, teda tí čo by mali zachraňovať nás. V prvom rade nás zvozili, že volali už o šiestej a nikto to nezdvíhal, v druhom rade oznámili, že ich svokra celú noc nespala a sťažovala si, že ju bolí noha, vraj čo máme na bolesť. Trochu ma to podrážilo, lebo pri ostatnej návšteve sa nám vysmiali, vraj načo opatrujeme toľké lieky, ale nedovolil som si protestovať, veď ktovie, možno raz ich budeme potrebovať, takže som sadol do auta a bol jej zaniesť Ibalgin, lebo oni ponáhľali do kostola. (Na to, že si občas pripadám ako debil som si už zvykol).

Kedysi veľmi populárny zabávač a nositeľ pohody Petr Novotný rozdeľoval ľudí na dve kategórie: Kladeč a Nosič. Tí prví problémy kládli na plecia tých druhých, ktorí ich statočne niesli aj za nich. Ľudia v hladisku sa smiali, hlavne tým, ktorí sa takto nechli zneužívať, a Novotný radil zachovať si za každých okolností dobrú náladu, nenechať si na seba naklásť a doslova sa Kladečom vysmiať.

Hm…tak toto som radil aj mojej žene. Jej reakciu som schytal naplno. Vraj ako môžem takto hovoriť, ľuďom v ťažkostiach pomáhať treba, aspoň svojej rodine, a zabávať sa na nešťastí iných je bezohľadné, sebecké, chrapúnske.

Hm…