O styku nielen sexuálnom

15. novembra 2013, nautilus, Prevažne nevážne

Neviem, aké skúsenosti máte s webovými stránkami našich úradov. Ja strašné. Presnejšie – žiadne. Niežeby naše štátom, teda nami platené úrady webové stránky nemali. Majú. Farebné, komplikované a drahé. Farebné preto, aby celý svet videl, čo všetko robia pre občana. Komplikované preto, aby sa v nich ten občan nevyznal a otravovanie úradníkov ich prostredníctvom radšej vzdal. A drahé preto, aby z nich čosi kvaplo aj do vrecka – veď štát to zaplatí.

Ja ako občan som nikdy, opakujem nikdy cez žiadnu stránku s prídavkom .gov nič nevybavil. Každý úspešný styk s úradom vždy prebehol „per huba“.

A tak je namieste otázka: na kieho čerta je nám drahá výpočtová technika, keď aj tak beháme po úradoch po vlastných. Načo platíme za inovácie kancelárií, keď úroveň služieb zaostáva za technikou aspoň 20 rokov. A načo je úradníčke za prepážkou štvorjadrový procesor, keď PC používa len ako písací stroj?

Odpoveď je jednoduchá: peniaze.

Technika ide rýchle vpred a rok starý stroj už je nemoderný, takže úrad sa na zastaralú techniku môže vyhovoriť vždy, keď čosi nestíha. A z investícií na inováciu sa dá – ako je už na Slovensku dobrým zvykom – uliať aj čosi bokom.

V ostatnom čase som mailom požiadal niekoľko úradov o informácie, ktoré tak farbisto propagujú na svojej webovej stránke. Ani jeden mi neodpovedal. Jednoducho: j.bú na mňa. Takže môj styk s nimi zostáva aj naďalej čisto sexuálny…