Založ si blog

Za kostolným múrom pubertiaci súložia

 

Plavovlasé dievča si vyhrnulo sukničku a oprelo sa o ten múr, aby do nej mohol jej priateľ a po ňom i jeho kamarát vniknúť, zjavne len tak, aby reč nestála a aby nebola nuda. Nemali viac ako pätnásť a nezdalo sa, že by ich to natriasanie nejako zvlášť vzrušovalo. Okolo chodili ľudia a tvárili sa, že ich to nezaujíma, zámerne odvracali hlavy, lebo starať sa do cudzích záležitostí neradno a čumieť na kohosi je neslušné. Mládež má právo robiť si čo chce a nikoho do toho nič. Ja som len vystúpil z auta a venoval im neslušných pár sekúnd, lebo mi to stále pripadá akési nezvyčajné, raz darmo, som starý somár a nie som na podobné scény zvyknutý, ale vzápätí som tiež odvrátil zrak, aby ma nedajbože ktosi neoznačil za úchyla, čo šmíruje mladých.  Pravdaže, rozmýšľať musím: o tom, či už morálka úplne skapala, či tým mladým nevadí, že ich všetci vidia, alebo to robia naschvál aby ich videli, či je to len náhoda a zvierací pud, alebo sú proti cirkvi a vybrali si to miesto zámerne… lebo do hlavy mi nikto nevidí a tak tam môžem mať aj myšlienky, ktoré by – vyslovené nahlas či dokonca napísané na blogu – mohol ktosi považovať za nečisté či dokonca diskriminačné. Podľa najnovšej módy totiž nikto nebude riešiť tých mladých, ale mňa. Máme slobodu, to znamená, že každý si môže robiť čo chce a starať sa o iných znamená riskovať morálnu či aj telesnú ujmu. Môj priateľ už na to doplatil, keď sa zastal starčeka, do ktorého na prechode pre chodcov takíto pubertiaci kopali, bol predvolaný na políciu a hrozila mu pokuta. Ja sám som na vlastné riziko zdvíhal zo zeme starenku, ktorá spadla aj s taškou plnou nákupu, lebo okolo šli práve akísi stredoškoláci, ktorí sa na nej schuti smiali. Taká je dnes doba.

Áno, rozmýšľať mi zatiaľ nikto nebráni. Ako však dopadnú tieto riadky na blogu – to netuším. Nepoznám všetky paragrafy a je možné, že som niektoré porušil. Keďže ale porušovanie zákonov je u nás bežné, dúfam , že sa nestane nič hrozné. Snáď ma za ne nezavrú…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1645924x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Archív