Založ si blog

Miluj blížneho svojho

 

„Mám skvelú prácu“ – odpovedal  na moje ahoj. Oči mu pritom žiarili zo zarastenej tváre a spod dlhých, dávno neučesaných vlasov, ktoré smrdeli močom a zvratkami.

„Konečne sa mi zadarilo, Vilo Engliš ma berie ako redaktora do tých našich regionálok. V pondelok nastupujem.“ Tackavo sa postavil z lavice na chodbe mestskej polície, kde strávil noc. Odhalil tým aj svoj rozkrok, zreteľne premáčaný šťankami, aj ogrcanú bundu, ktorú som mu daroval kedysi pred rokmi.

„Čo si zase stváral?“ – spýtal som sa znechutene. Gejza, môj bývalý spolužiak a náčelník mestskej polície, mi volal hneď ráno, že hliadka ho našla ležať na zemi len kúsok odtiaľto takého spitého, že nevládal stáť na nohách.

„To vieš“ – mrkol na mňa, – „takú skvelú novinu treba osláviť“. Pobral sa ku dverám.

„Apropos“ – latinčina je jeho obľúbená najmä ráno po opici – „ktosi mi ukradol peňaženku, nemáš nejaké drobné?“

„Pre teba nemám“ – odpovedal som rozčúlene. „A nemysli si, že ťa budem zachraňovať donekonečna“.

Pozrel na mňa, ako keby som mu ublížil.

„Som si mohol myslieť. Ty si bol vždy chrapúň“.

Zastavil som sa.

„Dobre, odtiaľto domov už trafíš. Ja musím utekať do práce“. Plesol som ho po pleci a otočil sa k odchodu.

„Ale neblbni, čo to nechápeš? Mám prácu, všetko ti vrátim, tak keď už sme sa stretli, aspoň na panáka zájdeme“.

Znova to isté, ako už stokrát predtým.

„Na žiadneho panáka nejdeme, bež domov a daj sa dokopy. A tej tvojej práci uverím až potom, keď v nej budeš aspoň týždeň. Zatiaľ ahoj“.

Otočil som sa a odišiel.

Asi o dva týždne mi ráno zazvonil telefón.

„Ahoj, tu Gejza. Tak ho tu máme zasa. Radšej príď…“

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639509x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív