Založ si blog

V tejto našej džamahírii nefunguje nič,

povedal starší pán v obleku a mávol rukou. Stáli sme práve vo fronte pred dverami kancelárie policajného úradu a čakali na vybavenie pasu, keď vyšla úradníčka a zahlásila, že jej nefunguje  počítač, takže sa musíme presunúť do inej fronty. Kancelárie na vybavenie pasu sú tu síce štyri, ale teraz, v „pasovej sezóne“, funguje iba jedna.

Prečo?

Zastavil som sa aj vo VÚB banke. Hneď vo dverách honosnej budovy sa ma mladý pán v obleku spýtal, čo môže pre mňa urobiť a nasmeroval ma k pokladni. Tu už stáli vo fronte viacerí ľudia pred jediným fungujúcim okienkom z troch, dve boli zatvorené. V miestnosti bolo ešte viacero stolíkov s pracovníčkami, ktoré medzi sebou veselo komunikovali, lebo nemali žiadneho zákazníka. Keď som sa po istom čase dostal na rad, pokladníčka mi povedala, že moju požiadavku nemá na starosti ona, ale jedna z tých pri stolíku, tak som sa presunul tam, ale tej zasa nešla tlačiareň.

Prečo?

Cestou späť som musel obchádzať stavenisko kruhového objazdu. Je uprostred mesta, v najrušnejšej zóne, robotníci rozkopali ulicu a niekam odišli. Už niekoľko mesiacov sa tam neukázala ani noha.

Prečo?

Spomenul som si na môjho priateľa, ktorý vlani navštívil jeden americký národný park. Ráno, keď všetci odchádzali z kempu na prehliadku, stáli pri dosť poničenej ceste cestári a stroje. Keď sa z parku večer vracali, už tam neboli, ale cesta bola nová.

Prečo?

Aj rakúskej banke som kedysi bol, úplne nenápadná budova v rade iných, aj tam mi hneď vo vchode vyšla v ústrety usmievavá dievčina a pýtala sa, čo môže pre mňa urobiť, ale zašla so mnou k okienku v miestnosti nie väčšej ako moja obývačka, a moju vec hneď vybavila.

Prečo?

Prečo to na Slovensku nejde?

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1643712x
Priemerná čítanosť článkov: 2914x

Autor blogu

Archív