Založ si blog

Jeden deň Ivana Makoviča

Budík jačí o piatej.

Vstáva sa mi ťažko.

Suseda nado mnou zasa čosi oslavovala až do pol druhej, o tretej sa zasa vracali opilci z nočného baru a vrieskali mi pod oknami.

Som nevyspatý.

Do práce však musím.

Vonku prší.

Chodník pred domom je rozbitý a keďže niektoré pouličné lampy nesvietia, podchvíľou skočím do jamy plnej vody. Chodník v parku je ešte v horšom stave, na lavičkách sa krčia temné kôpky bezdomovcov, zamuchlané v starých kabátoch. Svetlá na stanici už fungujú, ale na opravu prístreškov už nezostali peniaze, takže sa niet kam schovať. Autobus prichádza o štvrťhodinu neskôr, takže do práce načas neprídem a budem si to musieť nadrobiť. Tesne pred nastúpením ma predbehnú akési decká a obsadia posledné miesta na sedenie, takže musím stáť. Neprotestujem. Raz som to skúsil, ale šofér mi vynadal, vraj čo si to dovoľujem. Mám choré nohy, každý vidí, ako ťažko chodím, ale keďže nemám na to papier, každý ma pokladá za simulanta, ktorý s ním chce vybabrať.

Do práce prídem neskoro, ale keďže mám voľnú pracovnú dobu a vždy si to nadrobím, nikto neprotestuje. Celý deň sa venujem riešeniu problémov, z ktorých aspoň polovicu mal vyriešiť niekto iný. Neprotestujem. Raz som to skúsil, ale pohrozili mi vyhadzovom, tak radšej mlčím. O ôsmej raňajkujem modifikovaný škrob a E183. Na obed chodím do firemnej jedálne. Dnes máme hydinový separát so zemiakmi. Večerať budem až doma, E212, E175 a čaj. Viem, že je to nezdravé, ale keď som z toho ochorel, lekár mi predpísal veľa drahých tabliet, z ktorých mi bolo ešte horšie, takže k lekárovi už radšej nechodím.

V autobuse domov sa mi podarí sedieť. Ešte je vidno a z bilboardov pri ceste sa na mňa znova usmievajú tváre, sľubujúce zmenu. Po príchode domov najprv otvorím poštovú schránku. Vypadne z nej niekoľko obálok. V každej je šek a zoznam vyhrážok. Večer si sadám k televízoru. Mám veľa programov: argentínsku Pepindu, tureckú Fatimu, slovenskú Kleopatru…a iné celebrity. O siedmej prehľad dnešných hrôz. Medzitým hojnosť odporúčaní na zaručene zdravé éčka z čistej prírody.

O desiatej si vkladám do uší štuple – suseda znova oslavuje – a líham si do postele.

Ráno vstávam do práce.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Prezidentka povýšila a vymenovala troch generálov. Čaputová vyzdvihla ich pôsobenie v štruktúrach NATO

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vít Rakušan

Rakušan: Migračný pakt nie je skvelý, ale nové pravidlá sú potrebné. Podľa Babiša klame

18.04.2024 15:12

Podľa Rakušana kým budú v ČR budú ukrajinskí utečenci, Česko bude mať v solidárnom systéme výnimku.

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1643010x
Priemerná čítanosť článkov: 2913x

Autor blogu

Archív