Založ si blog

Všetci chlapi sú rovnakí, myslia len na to jedno

-povedala Tánička a ja by som sa v tej chvíli najradšej prepadol pod zem od hanby za to, že som chlap. Teda – taký polovičný, pretože som mal iba šestnásť rokov a toto bolo moje prvé, ale naozajstné rande. A Tánička bola môj poklad, moja hviezdička a v tej chvíli celý môj svet. Tou vetou ma strhla z nebeských výšin očarenia a zaradila kamsi do čeľade chlipných pazverov, ovládaných nízkymi pudmi, ktoré nemajú v pohľade jej blankytných očí žiadnu cenu a ktorými hlboko opovrhuje. Hoci som ani presne nevedel, čo je to „to jedno“, lebo moje sexuálne skúsenosti boli nulové, už tón jej hlasu naznačoval, že to musí byť čosi strašné. A tak som celý zbytok môjho vysnívaného prvého rande strávil dokazovaním, že ja nie som taký, že mne naozaj nejde o to jedno, a zo strachu, aby som sa v jej očiach nezaradil do tej zvrhlej čeľade, som sa jej ani nedotkol.

Dnes je to na smiech aj pubertiakom.

Spomenul som si na to preto, lebo som tú vetu už dávno nepočul, hoci kedysi bola dosť bežná. Zdá sa, že dnešní –násťroční mládenci majú skôr problém milostným návrhom mladých dievčat unikať, než aby ich sami vyhľadávali. Ich hlavy sú očarené niečím úplne iným: počítačové hry zamestnávajú ich mozgové závity oveľa viac, než by si okolité slečny aj matka príroda želala a boj s virtuálnymi príšerami z vesmíru je oveľa akčnejší, než hľadenie vo dvojici na mesiac.

A možno je to aj tým, že zmizlo čosi veľmi podstatné: tabu. To čaro túženia, objavovania, skúmania nepoznaného. Prečo by sa mal dnešný mládenec, keď už ho ktorási na rande vytiahne, prečo by sa mal snažiť rozopnúť jej tú hriešnu gombičku na blúzke, keď dávno vie, čo sa pod ňou skrýva? Prečo by túžil vidieť to skrývané tajomstvo, keď to už tajomstvom nie je? Internet mu už dávno ukázal úplne všetko. Prečo by mal podliehať svojim prastarým pudom, keď je už dávno poučený o nevýhodnosti citových väzieb a o rizikách, spojených s nechceným počatím? Je mu to treba? Nie je predsa žiadny chlipný pazver a rozumom dokáže potlačiť všetky pudy.

Možno by bolo načase tú starú vetu oprášiť.

Áno, takmer všetci mladí chalani myslia len na to jedno.

Ibaže je to niečo úplne iné…

 

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1643673x
Priemerná čítanosť článkov: 2914x

Autor blogu

Archív