Založ si blog

Dýchajte, ešte môžete

Do lesa chodím rád.

Celý život.

Narodil som sa v krajine, ktorá počtom stromov na obyvateľa zaujíma jedno z popredných miest v Európe. A keďže stromy sú „zelené pľúca planéty“, mám šancu dýchať jeden z najluxusnejších vzduchov na svete. Koľko z tej šance mi ukradli naše chemické a energetické závody či splodiny z výfukov, to vieme všetci, ja by som nateraz rád zostal v tom lese. Prechodil som lesné chodníčky Malých a Bielych Karpát i Považského Inovca, ale aj Strážovských Vrchov, Malej či Veľkej Fatry, Tatier Nízkych aj Vysokých. Kedysi som v horách celé hodiny nestretol ani človiečika. Lesné závody sa o toto naše bohatstvo príkladne starali. Vysádzali, udržiavali, chránili. Aj ja som sa cez prázdniny zúčastnil na brigádach pri ochrane mladých porastov a vysádzaní nových. Celé dni som strávil v „oplotkoch“, predieral sa burinou a žihľavou vyše hlavy a oslobodzoval tie mladé stromčeky. Za mesiac tejto strastiplnej práce som dostal asi šesťsto korún, čo bola aj vtedy skôr symbolická pláca, ale hrial ma dobrý pocit, že som urobil dobrý skutok.

Do lesa chodím aj dnes.

Chodím a žasnem.

Na miestach, kde kedysi stáli majestátne storočné buky, zostali iba pníky a tá burina vyše hlavy. Tam, kde kedysi šumel les, je dnes len pustá planina. Popri tých lesných cestách ležia spílené kmene zelených pľúc planéty a čakajú na odvoz. Ktovie kam. Už celé roky sa tu pľundruje naše najväčšie bohatstvo a až na pár výnimiek o tom masmédiá mlčia. Niekto nám všetkým kradne kyslík a my sme ticho. Možnože ľudia, ktorí do lesa nechodia, o tom ani nevedia. Trápia ich iné veci, napríklad peniaze. Niekto nám berie to najzákladnejšie, bez čoho je život nemožný, a akoby sa nič nedialo. Možno keď vyrúbu posledný strom si uvedomíme, že peniaze sa dýchať nedajú…

 

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1645764x
Priemerná čítanosť článkov: 2918x

Autor blogu

Archív