Založ si blog

Rande s mojou jedinou

Stretli sme sa včera na stanici v Piešťanoch. Keď sa tá krásna mladá blondínka pohla smerom ku mne, znova som pocítil to, čo pri žiadnej inej. Zvítali sme sa ale celkom formálne, fúkal studený vietor a tak sme zaliezli do toho vyradeného vagónu. Trocha ošumelý, ale bolo v ňom teplučko.

„Si môj hosť“ – povedala celkom samozrejme a objednala dve viedenské.

Prvotné rozpaky: koľko sme sa už nevideli?

„Takmer tri roky !“

„Tuším si podrástla.“

„Aj ty, ale do šírky.“

„Kedy si priletela?“

„V sobotu. V Londýne pršalo, tu zasa mrzne, z letiska ma doviezla mama…“

Chvíľa ticha.

„Ako sa má?“

„Nič moc, po tom infarkte…je na invalidnom dôchodku…“

Ešte dlhšie ticho.

„…a čo ty? Ako žiješ?“ – vyslobodzuje ma z rozpakov.

„Tak“ – odpovedám  – „ako sa dá.“

Rozmŕzame. Rozhovor sa uvoľňuje, minulosti sa úspešne vyhýbame. Vraj sa jej darí. Zvládla atestáciu, v zamestnaní postúpila. Už má štvrté auto a prenajatý nový dom.

„Koľko tam už si?“

„Sedem rokov.“

„A čo, vrátiť sa nechceš?“

Útrpný úsmev: „A načo? Za tých pár drobných na Kramároch? Tam mám päťkrát toľko.“

„Ale veď…peniaze nie sú všetko.“

Zdvihne obočie: „Vážne?“

„No áno, veď…“ – momentálne ma nenapadá nič, čo by sa dnes nedalo za peniaze kúpiť – „…čo je tam lepšie ako tu?“

„Úplne všetko.“

„Ale no tak, nehovor, že tam všetko funguje na sto percent.“

„To nie, iba takmer všetko. Tu nefunguje takmer nič. Už by som si tu nezvykla.“

„A čo domov? Si predsa Slovenka.“

„Domov? A to je čo?“

Spadne mi sánka. Hľadám slová, ale akosi nenachádzam rozumné argumenty a reči typu Hoj vlasť moja mi pripadajú trápne. Vyťahovať rodinu si ani netrúfam. Na tomto poli prehrávam.

„Je ti tam dobre?“

„Ale áno. Mám prácu, ktorá ma baví, zopár známych, v zime idem do Álp, v lete k moru. Nesťažujem si.“

„A čo“ – skúšam to – „láska.“

Pozrie na mňa s chladom Angličana:

„Tak o láske“ – ani nemrkne – „o tej mi nehovorte. Ty ani mama.“

Vzdávam to.

„Máš pravdu. Si oveľa múdrejšia ako ja. Prajem ti len, aby si bola aj šťastná..“

Usmeje sa a mrkne na mňa.

„Neboj, tati, zvládnem to.“

Keď odchádzala, pozeral som za ňou. Studený vietor jej rozcuchal vlasy, otočila sa a ešte raz mi kývla.

Maj sa dobre, dcérka moja…

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646117x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív