Založ si blog

Vôňa ženy

je názov filmu, ktorý som videl kedysi dávno. Erotika bola vtedy v médiách veľmi vzácna a ja som v tom názve vytušil prísľub nevšedných zážitkov.  Pravdupovediac, ten film ma sklamal. Bol o jednom starom mládencovi a erotiky nebolo v ňom o nič viac, ako v iných filmoch z tej doby, takže ten názov pokladám tak trocha za podvod.

Ja by som si pod podobným titulkom predstavoval niečo iné. Niečo ako pocit, niečo ako fluidum, niečo ako voňavý obláčik plný prísľubov. Žena vždy bola, je, a dúfam, že aj bude pre mňa tou nežnejšou a lepšou polovičkou druhu Homo, ku ktorej stále prechovávam len tie najkrajšie city. Na ženy neplatia pravidlá z mužského sveta. Vždy je tu čosi iné, čosi krajšie, čosi navyše. Nechcem tu básniť, ani to neviem, ale žena je pre mňa synonymom dobra a krásy, a hlavne lásky, lebo láska k žene je to najkrajšie, čo som kedy v živote zažil.

Ja viem, dnes sa veľa píše o emancipácii, o ženách v politike a o ich podiele na chode spoločnosti a verím, že aj tu ženy dokážu to isté, čo muži, ba možno vďaka svojej intuícii aj viac. Priznám sa však, že je mi ich tak trocha ľúto. Žena v parlamente mi pripadá ako holubica medzi supmi a keď vidím, ako na ňu jej kolegovia útočia, pýtam sa jej v duchu: bolo ti to treba?

Sila ženy, myslím si, nie je v tom, či prebije muža. Násilie je predsa mužskou vecou. Vždy to tak bolo. Politika a iné huncútstva boli vždy panské, nie panenské. Ženy vždy robili oveľa dôležitejšie veci. Prinášali život. Zachraňovali ho. Dávali mu zmysel. Je na svete niečo potrebnejšie?

Vôňa ženy je pre mňa ako muža tou najkrajšou vôňou na svete.

Vonia láskou.

A tej sa nič nevyrovná.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, vyhlásilo Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Susko

Ministerstvo nežiadalo Najvyšší súd o konkrétne spisy, iba záznamy o prerozdeľovaní, tvrdí Susko

25.04.2024 15:05

Šéf rezortu Boris Susko nerozumie, prečo by ministerstvo nemalo na kontrolu procesu nárok.

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1646141x
Priemerná čítanosť článkov: 2919x

Autor blogu

Archív