Založ si blog

Čarovné obrázky

Moja mama bola fotografka. Kedysi. Pracovala hlavne v tmavej komore, lebo kedysi sa podstatná časť fotografovej práce odohrávala práve tam. Osvit, vyvolanie, ustálenie. Retuš. Všetko potme. Preto má tá moja mama zničený zrak a dnes si už nedokáže prečítať ani televízny program.

Dnes je všetko jednoduchšie. Z kedysi výnimočného remesla sa stala masová záležitosť. Mágia čarovných obrázkov sa preniesla na denné svetlo a po svete aj v tejto chvíli cvakajú uzávierky tisícov fotografických prístrojov.

Ja som bol fotkami obklopený odmalička. Ako krásne dieťa (viď. Logo, no nie?), aj často fotený. Naša kúpeľňa sa občas menila na tmavú komoru a tu som už ako dieťa prenikal do tajov remesla. Fascinovalo ma to pomalé vyliezanie obrázkov, pripadal som si ako čarodejnícky učeň, vyvolávajúci tajomných duchov na svetlo božie.

Tá mágia vo mne zostala dodnes. Život ma však dokopal na celkom inú koľaj, na míle vzdialenú od čarovania, a hoci moje fotky neskôr viseli na viacerých výstavách a zožali aj zopár ocenení, profesiou sa mi nikdy nestali.

A možno je to dobre. Možno by mi ako povolanie priniesli len kopu starostí a problémov a možno by sa pod ich ťarchou vytratilo to, čo k nim cítim dodnes: lásku.

Dnes už fotím len zo záľuby, bez pravidiel zlatého rezu a spontánne.

Dnes už nečarujem, len občas fotím.

Stále však s láskou.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639810x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív