Založ si blog

Teraz neotravuj

Boli sme ako dvojičky.

Už niekedy okolo siedmeho roku života som začal svojho staršieho brata dorastať a v puberte mi už jednoducho nestačil. Pravdaže, iba vzrastom. Vo všetkom ostatnom bol ďaleko predo mnou. Všetko ostatné vedel najmenej o 363 dní skôr a lepšie ako ja a niečo som nepochopil dodnes.

Pomáhal mi.

Keďže to bol on, kto prešliapaval cestičku a ja som len váhavo kráčal v jeho stopách, schytal nejednu ranu, určenú mne. Bol silný. Naučil sa biť a bil sa aj za mňa. Pravda, aj on chcel žiť. Bol bojovník a nie ustráchaný sraľo ako ja, preto ma nikdy nechlácholil a nikdy mi nefúkal moje zriedkavé bo­ľačky, sám ich mal oveľa viac. Keď sa chcel blázniť a naháňať so spolužiak­mi po ceste zo školy, ja som mu pri tom len zavadzal. Ja som chcel ísť do­mov za mamičkou, ale on si ma nevšímal. Domŕzal som: poďme už. Vtedy mi povedal s takým tým nadhľadom, akým odbíjame malé rozmaznané deti, keď máme čosi dôležité na práci: teraz neotravuj.

Keď sme o desať rokov neskôr cestovali odkiaľsi autobusom a on kvôli akejsi kočke zabudol vystúpiť, zaťahal som ho za rukáv: už sme doma. Nevi­del, nepočul. Teraz neotravuj.

Dospeli sme.

Odbili sme si vojnu, oženili sa.

Prišli deti.

Každý si zariadil život podľa svojich predstáv, ja už nepotrebujem jeho pomoc a on už dávno pomáha iným.

Zostarli sme.

Prišli ťažké časy, choroby.

Môj brat sa už vyše desať rokov potýka s rakovinou, čo ho kúsok po kúsku zožiera a všetci s hrôzou čakáme na to posledné sústo.

Včera mi volala jeho žena. Zasa ho odviezla záchranka.

Zavolal som mu. Na mobil. Dlho to nedvíhal, ale napokon som začul jeho zachrípnutý hlas. Keď pochopil, kto mu volá, povedal len, že má hrozné bolesti a položil.

Pochopil som.

Teraz neotravuj.

Teraz ti nemôžem pomôcť.

Bojujem o život.

S hejtermi sa nekamarátim

16.10.2020

Nakazených pribúda raketovým tempom. Už nie sme tou krajinou, ktorú pred polrokom obdivovali za jej disciplínu a skvelé výsledky v boji s pandémiou. Prepadávame sa do bahna čoraz viac. Prečo? Nuž nielen pre nedostatočné opatrenia vlády, ktorá z empatie k občanom nevyhlásila tie opatrenia skôr, ale hlavne pre čoraz väčší hnev či až nenávisť tých občanov k [...]

Načo zachraňovať životy?

13.10.2020

„Lebo človek v svojej zlobe je ukrutnejší a zaťatejší ako krokodíl. Jeho srdce je tvrdšie ako kameň, jeho márnivosť ničotnejšia ako prach. Ponor ho do rieky, a len čo mu uschnú šaty, bude taký istý ako predtým. Vrhni ho do smútku a sklamania, a keď sa zviecha, bude zasa taký istý ako predtým…“ (Egypťan Sinuhe) Celý život komusi pomáham. [...]

Čo je dôležitejšie ako život?

05.10.2020

Tak už sme ťa pochovali. Nepomohla ti ani najmodernejšia technika. Odpojili ťa od prístrojov, preložili tvoje bezvládne telo na vozík a previezli z Jisky do márnice. Nikdy za života nebol o teba taký záujem, pohrebné služby sa takmer pobili o to tvoje telo a hyeny v ľudskej koži s vidinou kšeftu ťa uchmatli iným, ale napokon všetko dobre dopadlo. Dobre znamená [...]

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

nautilus

Nejasné správy o zlatých muškách

Štatistiky blogu

Počet článkov: 564
Celková čítanosť: 1639581x
Priemerná čítanosť článkov: 2907x

Autor blogu

Archív